welcome

Welcome our visitors that come to visit us on our Blog
This blog reflects the views of its owners only
You have the right to agree or disagree with our views

مرحباً بكل زائر يدخل على مدونتنا
هذه المدونة تعبر عن آراء أصحابها فقط
لك الحق أن تتفق أو لا تتفق مع آراءنا
الصفحة الرئيسية للمدونة على الفيسبوك :( https://www.facebook.com/pages/Egyptian-Sokrat-egygirl-mn2ota-Blog/254929104594264 )

Adver.

Mar 15, 2012

لا للقنوات الدينيه المتعصبه

مساء الخير عليكم يا مسيحين ومسلمين مصر
اللي يعرفني فيكم كويس يعرف ان في قلبي علي لساني يعني من الاخر مش لازم اقول للغلط صح عشان كل الناس شايفينه صح
المقدمه دي عشان عارفه اني هتهاجم منكم بس مش مهم انا هعمل الصح
انا من الاخر معترضه علي وجود القنوات الدينيه المسيحيه والاسلاميه
هتكلم الاول عن القنوات اللي بشوفها اللي هي المسيحيه المستفزه
انا مش قصدي كل القنوات انا قصدي قناتين بالتحدييد هما اللي مزودينها اوي
حاضر هقول يعني ايه مزودينها
مزودينها يعني بيبينوا لينا ان المسلميين مش بني ادمين وبيجيبوا
قصص تخوف المسيحين من المسلميين وبتنمي جواهم الرعب
ومش بعيد تنمي جواهم الكره لانهم شايفينهم بعبع
وطبعا نبتدي احنا كمسيحين نتجنبهم ومنتعاملش معاهم
ليه بقي بنضايق في يوم زي يوم احد ماسبيرو لما ناس من المسلميين موقفوش جانبينا
س سؤال انت كمسيحي وقفت جنبيه في ايه قبل كده ولا علطول خايف منه
انا مش بتكلم طبعا عن كل الناس انا بتكلم عن الناس اللي بتشتري طلباتها منسوبر ماركت عم مش عارفه ميين عشان مسيحي وتسيب التاني ها الكلام واضح
ندخل بقي في القنوات الاسلاميه انا مش بشوفها بس اللي بشوفه علي النت منها طبعا قصدي القنوات السلفيه انهم بيبينوا للمسلمين اننا كفره نستاهل القتل وميتعاملوش معانا ومحدش من المسلمين يقولي كلامك غلط لاني بسمع بوداني
مع احترامي ومحبتي الكامله ليكم انتوا بردوا غلطانين انكم بتسمعوا الكلام وبس من غير تفكيير بردوا انا مش قصدي علي اصحابي المسلمين المعتدلين انا اقصد المتطرفيين
فكر كده يا للي بتسمع القنوات دي اخوك المسيحي عملك ايه وحش عشان كره الناس لييه بالشكل ده
فكروا كلكم ان القنوات الدينيه اللي من هذا النوع بتخلق جوانا كره لبعضينا مش محبه
انا بدعي لمقاطعه كل القنوات المستفزه وملهاش اسم غير كده
  اللي موافق اوكي اللي مش موافق ميحجرش علي رايي لاني مقتنعه بيه 
في النهايه انا بحب مصر اوي وعندي احساس قوي انها مش هتنهض عير بينا احنا الشباب
تعالوا نتعامل مع بعض بانسانيه مش بدينبه  l
بنت  مصريه مسيحيه منقوطه tota

No comments: